Οι προλήψεις για τις δρίμες είναι όπως και για τον μήνα Μάϊο, δεν κάνουν μπάνιο στη θάλασσα για να μην πέσουν τα μαλλιά τους. Δεν τρώνε σύκα και σταφύλια που έχουν μαύρο χρώμα και δεν πλένουν τα ρούχα τους.
Τα μηνολόγια αρχίζουν από την πρώτη μέρα του Αυγούστου και είναι προβλέψεις για τον καιρό όλου του χρόνου. Δηλαδή η πρώτη ως και η δωδεκάτη μέρα του Αυγούστου αντιστοιχούν στους δώδεκα μήνες. Έτσι οι τυχόν συννεφιές τις μέρες αυτές του Αυγούστου προφητεύουν άσχημο καιρό κατά τους αντίστοιχους μήνες του επόμενου χρόνου.
Στην Αντιμάχεια και Καρδάμενα από της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος αρχίζει το έθιμο του «Νιάμερου». Νιάμερο είναι η εκπλήρωση κάποιου ταξίματος στην Παναγία που σε κάποια δύσκολη στιγμή της ζωής τους ζήτησαν την βοήθειά της. Κάνουν μετάνοιες πρωί και βράδυ στην εικόνα της Παναγίας και ψάλλουν διάφορα τροπάρια.
Το «νιάμερο» αρχίζει από το βράδυ του Χριστού έξι Αυγούστου μετά τον εσπερινό και τελειώνει την παραμονή της Παναγίας δεκατέσσερις Αυγούστου πριν τον εσπερινό.
Την παραμονή του Χριστού πηγαίνουν στη εκκλησία γριές και νέες και δηλώνουν στον παπά τη συμμετοχή τους στο έθιμο. Οι γυναίκες αυτές λέγονται «νιαμερίτισσες».
Την παραμονή της Παναγίας που συμπληρώνονται οι εννιά μέρες, στολίζουν σ’ ένα μεγάλο ταψί το κόλυβο της Παναγίας, και συγχρόνως ψάλλουν διάφορα τροπάρια κι αυτοσχέδια δίστιχα, με σκοπό μοιρολογιού, που εκφράζουν ορισμένη παράκληση στην Παναγία. Πολλές από τις νιαμερίτισσες φεύγουν για το γειτονικό νησί, την Νίσυρο, όπου γιορτάζεται πανηγυρικά η Παναγία η Σπηλιανή.
Στην πόλη της Κω οι νοικοκυρές θα φτιάξουν τις «κατίνες» τυρόπιττες κεντημένες στην άκρη με κλειδί και παραγεμισμένες με κρεμμύδι, αυγό και κόκκινο τυρί (το τυρί λέγεται κόκκινο, γιατί το συντηρούν σε υποστάθμες κρασιού). Επίσης τις αυγούλες, που τις πλάθουν με ζυμάρι σε σχήμα πουλιού με ένα άσπρο αυγό από πάνω, καθώς και το εφτάζυμο ψωμί που στην επιφάνειά του χαράζουν με μαχαίρι μικρά τετράγωνα το κάθε τετράγωνο σφραγίζεται με «αφιόνι» (καρπός του φυτού μήκων υπνοφόρος).